jag ser en framtid där jag kunde bli nåt stort

gud vad glad jag blir när jag tänker på framtiden med lätta, positiva tankar. Utan att tänka "åh du måste ha bäst betyg, du måste ha feta jobbet och bli stor och blablabla" tror alla någon gång har känt de här kraven?
visst, man ska inte skita i skolan. man ska kämpa och försöka, skillanden är bara att man måste få bli något utan all jävla prestationsångest.
det är skönt att bara släppa den där bubblan och se längre. livet, världen, vad man egentligen kan göra. jag vill i alla fall göra något som är kul - något att se framemot när man går till jobbet på morgonen. inte bara tänka pengar och framgång. tänk alla möjligheter som finns, så mycket underbart du kan göra!
men det är klart; bra jobb vill jag ju ha .och jag tycker det är rätt synd att man ska behöva ha så förskräckligt höga poäng osv för att komma in på utbildningar. ja, jag vet, man kan inte bara få något serverat för sig. slit ska löna sig, right? det enda jag tycker är bara att man kan chilla ner den här jobbiga tankeplanen att vara bäst och inte hinna njuta av nuet.


gymnastik är det mitt hjärta brinner för. det borde väl vara värt något?


helt btw tycker jag att ni är dåliga på att kommentera - så gör det! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0