Italia



Nu är jag hemma i Sverige igen efter en underbar vecka i Italiens alper. Det har varit perfekt väder nästan hela tiden, klarblå himmel och två dagar fick vi faktiskt en massa massa puder så man kunde köra lite off-pist. Ja, underbart och ny upplevelse är väl det man kan säga! :D

När vi kom fram till flygplatsen i Schweiz, Geneve, (därifrån fick man åka buss i tre timmar för att komma till hotellet i Italien) så var våra skidor borta. ALLIHOP! SAS SUGER HAHAH. de hade glömt en hel bagage vagn på arlanda och skickat det till Frankrike istället. Det är då man börjar undra om de där bagagekillarna verkligen kan läsa ordentligt. Hur kan man ta fel på "Geneve -  Schweiz" och "Grenovle - Frankrike"...? jaja, vi fick tillbaka bagaget på tisdagen, två dagar senare alltså. Så då fick vi hyra skidor där istället men det gick ju bra det också :)
Nu tänkte jag ladda upp lite bilder från resan. Ungefär såhär såg en dag ut där:

Upp tidigt och äta frukost sen ut i backen. Åka långa liftar och låååånga backar som man fick kramp i benen av. Flera mil långa. Sen äta lunch i solen på någon restaurang i backen. Innan middagen badade vi bubbelpool och bastade på hotellets lilla relax-avdelning. Verkligen jätteskönt! sedan middag på någonrestaurang i byn.
okej, nu kommer lite bilder :)

(Jag som står där lite mobbat och tar kort)

Syster & Jag



(jag tror jag försöker vara vig där men lyckas inte riktigt haha)



Såhär såg en utav efterätterna ut på en av restaurangerna. God var den!

Igår gick vi på promenad innan vi tog bussen till flygplatsen. Här är utsikten från stigen C:

Har inte så många bilder just nu. Kommer mer när jag lagt in mina bilder från kameran och inte har världens segaste dator..

pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0