göteborg nästaaaaaa

Segaste skoldagen på hela veckan idag; torsdagar. Det är den dagen vi har typ över tre timmar rast sammanlagt över hela dagen. Kind of onödigt, huh? menmen :) hade sista friståendeträningen innan tävlingen för någon timme sen. Alltså...fristående är nog inte min favoritgrej att syssla med haha och bättre blir det inte av att ryggen säger ifrån :( höll på att dö i slutet av träningen för ryggjäveln! 


Imorgon åker jag och mitt älskade lag till Göteborg för att tävla Junior Cupen. För er som inte vet så mycket om truppgymnastik så kan jag berätta lite kortfattat. 
Det är tre grenar: fristående, trampett och tumbling. Man tävlar hela truppen samtidigt så man kör i ström på redskapen. Okej,jag orkar faktiskt inte förklara mer invecklat än så :D 

 Jag ser framemot helgen, även om jag är osäker på endel övningar och kanske har lite psykbryt på mig själv när jag tänker på det. Ska få se alla lag visa upp sina snygga varv, man blir alltid lika pepp på att träna och bli bättre efter en tävling!
Man kommer liksom in i gympavärlden för en hel helg, och det är underbart ju :)

Nu ska jag nog snart sova. Måste packa allt inför gbg imorgon förmiddag och sånt. sen får jag skjuts av systers pojkvän till stationen. Snällt av honom tycker ja!

puss och godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0